Prisliste for serviceoppdrag gjelder fra 01/02/2025
Det vil ofte være rasjonelt og økonomisk for begge parter å utføre oppdrag etter medgåtte timer og materiell. Vi slipper å gjøre befaringer og priskalkyler, og trenger ikke ta høyde for uforutsette oppgaver. Går arbeidet lettere – blir det rimeligere!
Eks. mva. | Inkl. mva. | |
Timepris elektriker | kr 850,- | kr 1062,50 |
Timepris hjelpemontør/ lærling | kr 500,- | kr 625,- |
Servicebil innenfor Oslo (kjøretillegg utenfor Oslo kr 6,- pr. km.) | kr 600,- | kr 750,- |
Utarbeide lovpålagt dokumentasjon (ettersendelse kr 250,-) | kr 400,- | kr 500,- |
Melding til Elvia etter tilsynsrapport | kr 700,- | kr 875,- |
Forhåndsmelding/ ferdigmelding til Elvia (pris per melding) | kr 3000,- | kr 3750 |
Timepris servicetekniker, saksbehandler, internkontroll | kr 1100,- | kr 1375,- |
Utrykningstillegg kveld, helg og røde dager | kr 2560,- | kr 3200,- |
El-kontroll | ||
Leiligheter opptil 99 kvm. | kr 2000,- | kr 2500,- |
Bolig fra 100 – 149 kvm. | kr 3120,- | kr 3900,- |
Boliger over 150 kvm. – pris fra | kr 4320,- | kr 5400,- |
(Servicebil kommer i tillegg til elkontroll) | ||
Minstepris serviceoppdrag innen Oslo | ||
Inkl. 1 time arbeid, servicebil og dokumentasjon (evt. materiell kommer i tillegg) | kr 1850,- | kr 2312,50 |
Alle priser gjelder innenfor normal arbeidstid. Ved arbeider utover normal arbeidstid, tilkommer det et overtidstillegg på henholdsvis 50% eller 100% til timepriser.
Generelt
Det faktureres løpende hele timer for tid medgått til oppdraget, Medgått tid regnes som den tid som brukes til å utføre oppdraget, samt reisetid (tur/retur) mellom vårt kontor og arbeidssted, evt. henting av materiell hos grossist, samt avfallshåndtering.
Faktura og dokumentasjon sendes fortrinnsvis elektronisk til oppgitt e-post. Betalingsbetingelser er netto pr. 7 dager fra fakturadato. Faktura kan også sendes som eFaktura eller EHF. Papirfaktura tillegges gebyr på kr 80,- inkl. mva. Etter forfall påløper purregebyr og forsinkelsesrenter iht. gjeldende satser.
Servicebil
Vi benytter servicebiler slik at våre montører skal være mobile, og får med seg verktøy, trapper, verneutstyr og lignende for sikker arbeid. Servicebil kostnader faktureres pr. oppmøte/dag, inkluderer bompenger og kilometer innenfor Oslo. Eventuelle parkeringsutgifter vil bli viderefakturert til kunde.
Arbeid hvor kunden selv holder materiell
Dersom kunden ønsker å skaffe materiell selv, som vi skal montere, forbeholder vi oss retten til å fakturere et tillegg på 30% iht. ovennevnte timepris. Dette forutsetter at alt materiell kan dokumenteres med samsvarserklæring iht. gjeldende regler. Materiellet må være fra en kjent leverandør, og inneha nødvendige godkjennelser, samt være egnet og forskriftsmessig til den installasjonen som ønskes utført.
Dersom produktene ikke samsvarer med våre krav, forbeholder vi oss retten til å ikke montere dette, eller eventuelt å fakturere medgått tid som benyttes til å fremskaffe andre produkter. Max Elektro AS stiller ingen form for garanti og retur på produkter skaffet av kunden selv. Les forklaring i Salgs- og leveringsbetingelser.
Kunde ikke til stede
Dersom ingen er til stede på arbeidsstedet ved avtalt tid (bomtur), forbeholder vi oss retten til å fakturere for medgått tid og servicebil, minimum 1 time.